پیکر شهدای خدمت راهی جمکران شد+ فیلم آتشی که سوزاند، آتشی که رویاند روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند لاریجانی در منزل شهید امیرعبداللهیان حضور یافت حضور هیات عالیرتبه عراق در مراسم تشییع رئیس‌جمهور پیام‌های تسلیت مسئولین استانی خراسان رضوی، کانون ها و تشکل های مردمی به آیت الله سید احمد علم‌الهدی پیکر‌های مطهر شهیدان راه خدمت به حرم حضرت معصومه (س) رسیدند+ فیلم مجلس یازدهم به پایان رسید شهید امیرعبداللهیان در نگاه ظریف | او مردی با اخلاص و مردم‌داری بود رفته بود آب بیاورد... موافقت مجلس شورای اسلامی با سه‌ساله‌شدن دوره هفتم شورا‌های شهر و روستا + فیلم انتقادپذیری ویژگی بارز شهید رئیسی بود تصاویر اختصاصی شهرآرانیوز از استقبال پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد اجابت دعای عاقبت‌به‌خیری مقامات کدام کشور‌ها برای مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور در تهران حضور دارند؟ استقبال از پیکر مطهر شهدای خدمت در فرودگاه مهرآباد تهران + عکس و فیلم
سرخط خبرها

انتظار مسئولین از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی چیست؟

  • کد خبر: ۲۱۴۵۹۵
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
انتظار مسئولین از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی چیست؟
در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برخی از نظامیان، خواسته‌های آنان از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی را جویا شدیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فردا، جمعه ۱۱ اسفندماه و موعد برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

در آستانه برگزاری این رویداد مهم سیاسی، چهره‌ها و گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... انتظارات خود را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرده‌اند.

اما نظامیان نیز با وجود ممنوعیت از دخالت در فرآیند برگزاری انتخابات، به عنوان یکی از ارکان مهم ساختار کشور، انتظارتی از نمایندگان منتخب مردم دارند. شهرآرانیوز در گفت‌وگو با برخی از فرماندهان نظامی، نظر آن‌ها را در این مورد جویا شده است و آنچه در ادامه خواهد آمد، نتیجه این گفت‌وگو است:

نماینده مجلس، جلوی تضییع حقوق مردم را بگیرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌اکبر افراسیابی، جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) درباره انتظارات از نماینده مجلس می‌گوید: نماینده مجلس، باید سنگر مجلس را حفظ کند. این سنگر سنگر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون و برنامه‌هاست

وی تاکید می‌کند: نماینده نباید اجازه دهد حق مردم تضیع شود. او باید وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهد تا تاثیر این اقدامات در زندگی اجتماعی مردم نیز ملموس و نمایان شود.

سردار افراسیابی خاطرنشان می‌کند: مجلس باید در راس امور باشد و نظارت و کنترل مجلس بر امور وجود داشته باشد. اگر قانونی نیاز به اصلاح دارد، باید در راستای منافع مردم و کشور اصلاح شود.

وی در ادامه می‌گوید: نماینده نباید بدون وضو در مجلس حاضر شود. مجلس سنگر خدمت و دفاع از مردم است. نماینده باید بتواند خود را حفظ کند و مسئولیت خود را رها نکند. او باید به گونه‌ای به تکلیف خود عمل کند که مجلس به خانه امید مردم تبدیل شود.

جانشین فرمانده سپاه امام رضا(ع) می‌افزاید: تفاوتی ندارد که نماینده مجلس چه گرایش سیاسی داشته باشد. فقط هدف او باید خدمت به مردم باشد.

وی درباره انتظارات خانواده نیرو‌های مسلح از نمایندگان نیز می‌گوید: خانواده نیرو‌های مسلح و نظامیان نیز مانند همه مردم هستند و تافته جدا بافته نیستند. هر آن چیزی که برای همه مردم مقرر می‌شود، برای خانواده‌های نظامیان هم مقرر شود. اگر قوانین و مقررات در هر جا به درستی برقرار شود همه مردم از جمله خانواده نیرو‌های مسلح نیز از آن برخوردار خواهند شد.

وضع قوانین در راستای رفع مشکلات مردم باشد

سرهنگ پاسدار عباس شاد، معاون عملیات سپاه امام رضا(ع) نیز درباره مهم‌ترین اولویت‌های نمایندگان مجلس می‌گوید: نگاه ویژه مجلس به حل و فصل مشکلات داخلی برای مردم باشد. اگر نماینده مشکلات داخلی را آن‌گونه که باید برای مردم حل و فصل کند، نارضایتی در بخش‌های مختلف به وجود نمی‌آید و حقوق مردم تضییع نمی‌شود.

وی تاکید می‌کند: قانون باید در راستای رفع مشکلات مردم تصویب شود. در این صورت، ظرفیت دستگاه‌های نظامی و امنیتی هم بیشتر به حفاظت از حریم جمهوری اسلامی و امنیت مردم معطوف می‌شود.

سرهنگ شاد خاطرنشان می‌کند: نماینده مجلس باید پای کار مردم باشد و اجازه ندهد مشکلات، مردم را به جایی برساند که به انحای مختلف، حقوق خود را از حاکمیت مطالبه کنند تا این کار موجبات سوءاستفاده دشمنان را فراهم آورد.

نمایندگان شرمنده خون شهدا نشوند

سرهنگ پاسدار حسن صالح، فرمانده یگان حفاظت امنیت حرم مطهر رضوی نیز درباره انتظار از نماینده مجلس می‌گوید: نمایندگان مجلس باید به امور مردم در چارچوب مسیر انقلاب اسلامی رسیدگی کنند.

وی تاکید می‌کند: عملکرد یک نماینده باید به گونه‌ای باشد که در پایان دوره نمایندگی خود و در انجام وظایفی که بر عهده گرفته، شرمنده و مدیون خون شهیدان نباشد.

حرف و عمل نماینده مجلس یکسان باشد

سرهنگ پاسدار روح‌الله پسندیده، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان طرقبه شاندیز نیز می‌گوید: انتظار ما از نماینده مجلس این است که حرف و عمل او یکی باشد. فرمایشات رهبر معظم انقلاب را با جان و دل، سرلوحه کار خود قرار دهد و وظایف نمایندگی خود را به درستی بشناسد.

وی تاکید می‌کند: وقتی نماینده به درستی از وظیفه خود آگاهی و شناخت داشته باشد، با فهم درست و صحیح از قانون، می‌تواند جلوی بسیاری از بی‌قانونی‌ها را سد کند و بسیاری از اتفاقاتی که برای مردم ناگوار و دور از انتظار است، تکرار نمی‌شود.

سرهنگ پسندیده خاطرنشان می‌کند: پاسداران انقلاب اسلامی به پاسداری نه به عنوان یک شغل، بلکه به عنوان تکلیف نگاه می‌کنند و بر همین اساس، از انقلاب طلبکار نیستند.

اما از آنجا که حفظ کرامت و شان انسان‌ها، خصوصا در نظام اسلامی ضروری است، حفظ کرامت و برآورده ساختن نیاز‌های نیرویی که خود و زندگی خود را وقف خدمت به نظام و انقلاب اسلامی کرده است و در مسیر تحقق اهداف انقلاب تلاش می‌کند، لازم است. انتظار می‌رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نسبت به حقوق قانونی افراد، اهتمام لازم را داشته باشند تا این کرامت انسانی مخدوش نشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->